連絡先

埼玉県入間郡越生町小杉547
電話:049-292-3215
FAX:049-292-3207

梅園小学校は越生梅林の西側にあり、自然豊かな環境に立地する学校です。

2020年10月5日月曜日

10月5日(月)、環境整備 他






 今朝は、環境整備でした。全校児童で校庭の草むしりと落ち葉集めをしました。短い時間でしたが、きれいになりました。1時間目には、スポーツ大会の前提練習が行われました。練習内容は、準備運動と大玉転がし、全校リレーをしました。スポーツ大会の日が近づいてきて、児童も練習に熱が入ってきました。

【10月5日(月)、 環境整備 スポーツ大会全体練習】

①今朝は、校庭で環境整備を行いました。

②環境整備では、校庭の草むしりと落ち葉集めを行いました。

③スポーツ大会の練習は、準備運動と大玉転がし、全校リレーを行いました。

④全校児童は、スポーツ大会に向けて一生懸命練習をしています。

October 5 (Monday), Environmental maintenance, sports tournament practice

This morning, there was environmental maintenance in the school yard.

For the environmental maintenance, they pulled weeds and collected the fallen leaves.

For the sports tournament practice, they did stretches, ball-rolling race, and relay with the whole school.

All the students are practicing hard for the sports tournament.